Χωρὶς νὰ εἰσέλθουμε σὲ λεπτομέρειες ποὺ θὰ ἐπαναλάμβαναν γραφόμενα τῆς ἀρθρογραφίας μας, μὲ δυὸ λόγια θὰ συνοψίζαμε τὸ ὅλο θέμα λέγοντας πὼς ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ τῆς λειτουργίας τοῦ προηγούμενου ἱστολογίου μας, δημοσιεύσαμε δεκάδες ἄρθρα αἱρετικῶν δρωμένων σὰν νὰ ἤμασταν χριστιανοί, ἀκριβῶς γιὰ νὰ διαφυλάξουμε τὴν ἀξιοπιστία τῆς Βίβλου, ἄρα καὶ τὰ ὅσα γράφει γιὰ τὸν Σατανᾶ καὶ τὸν Ἀντίχριστο, κυρίως ἀπὸ ἄτομα μὲ Ὀρθόδοξο Χριστιανικὸ προσωπεῖο σὰν κάποιους τηλεβιβλιοπώληδες οἱ ὁποῖοι ἂν καὶ ἐμφανίζονταν ''ἀντισυστημικοὶ'' ποὺ ἤθελαν νὰ ἀνοίξουν τὰ μάτια τοῦ κόσμου προειδοποιῶντας τον ἀφοῦ προηγουμένως ὑπηρέτησαν τὸ παγκοσμιοποιητικὸ ἢ νεοεποχίτικο Σύστημα γιὰ νὰ μάθουν τὰ ὅσα σας λένε, ἐν τούτοις παραμένουν ζωντανοὶ χωρὶς νὰ τοὺς δολοφονοῦν οἱ παγκοσμιοποιητὲς γιὰ τὴ ζημιὰ ποὺ τοὺς κάνουν ἀποκαλύπτοντας δημοσίως τὰ σχέδιά τους καὶ κατὰ καθόλου περίεργο λόγο (γιὰ ἐμᾶς ποὺ σᾶς ἀποκαλύψαμε τὸν πραγματικὸ ρόλο τους ὁδηγῶντας τους ἔπειτα σὲ ἀπειλὲς ἐναντίον μας καὶ μπαρὰζ κλεισίματος ἱστοσελίδων μας μὲ τὶς πλάτες τῆς κρατικῆς ἀσφάλειας ἐκεῖ γύρω στὸ 2015), ἐπαναλαμβάνουν θρησκευτικὰ τὴν ἴδια νεοεποχίτικη καὶ ἐβραιοσιωνιστικὴ προπαγάνδα ποὺ τάχα μοῦ πολεμοῦν! Βλάπτοντας μὲ ἄλλα λόγια τὴν ἀξιοπιστία τῆς Βίβλου γιὰ νὰ γίνει εὐκολότερα ἀποδεκτὴ ἡ ἐν λόγῳ προπαγάνδα ἀπὸ τὸν περισσότερο (καὶ συνήθως ἀδαῆ στὰ θρησκευτικὰ ζητήματα) κόσμο.
Ἔτσι λοιπὸν καὶ δίνοντας ἕνα παράδειγμα, πέρα ἀπὸ τὴν ἀμφισβήτηση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ ὡς Μεσσία τῶν ἑβραίων ὅταν ἀπαρνοῦνται τὴν Παλαιὰ Διαθήκη καὶ ὡς ἐκ τούτου ὅλες τὶς ἐκπληρωμένες προφητεῖες της γιὰ ἐκεῖνον (ὅπως ἔχουν ἤδη δημοσιευθεῖ καὶ στὴν ἀρθρογραφία μας), μὲ σκοπὸ νὰ γίνει εὐκολότερα ἀποδεκτὸς ὁ ψεύτικος τῶν ἐβραιοσιωνιστὼν ποὺ παρουσιάζεται ἐπίσης ψεύτικα ὡς ''ἀντίχριστος'' γιὰ νὰ γίνει ἀποδεκτὸς ἀπὸ σατανιστὲς (καὶ ἄρα νὰ παίρνουν τὸ μέρος τῶν ἐβραιοσιωνιστὼν ἀντὶ νὰ τοὺς πολεμοῦν σὰν ἐμᾶς!) ἢ νεοεποχίτικα γιὰ νὰ γίνει ἀποδεκτὸς ὡς Μεσσίας κάθε ἄλλης θρησκείας ποὺ δὲν εἶναι ἐβραιοχριστιανικὴ (π.χ. ὡς Μετρέγια στὴν Ἰνδουιστική), ὅταν ἀντιθέτως μας διευκρινίζει ἡ ἴδια ἡ Βίβλος γιατί ὁ Ἀντίχριστος δὲν γίνεται νὰ προέρχεται ἀπὸ καμιὰ ἄλλη θρησκεία πλὴν τῆς χριστιανικῆς (καὶ ἄρα δὲν δύναται νὰ εἶναι οὔτε ἑβραῖος, ἰνδουιστὴς κ.λ.π.) ὅπως ξεκάθαρα πληροφορούμαστε ὅτι μέσα ἀπὸ χριστιανοὺς θὰ ἐμφανιστεῖ (βλ. Ἂ Ἰω. 2,18 Παιδιά μου, τελευταῖα καὶ κρίσιμος εἶναι ἡ σημερινὴ ἐποχή. Καὶ καθὼς ἔχετε ἀκούσει ἀπὸ τὴν διδασκαλίαν τῶν Ἀποστόλων, ὅτι ὁ ἀντίχριστος ἔρχεται· καὶ τώρα πολλοὶ ἀντίχριστοι, πλανεμένοι καὶ αἱρετικοί, ὄργανα τοῦ ἀντιχρίστου ἔχουν ἔλθει. Ἀπὸ αὐτό, λοιπόν, μανθάνομεν, ὅτι εἶναι κρίσιμος ἡ ἐποχή μας. 19 Αὐτοὶ δὲ οἱ ἀντίχριστοι ἀπὸ ἡμᾶς τοὺς Χριστιανοὺς ἐβγῆκαν καὶ ἀπεμακρύνθησαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησίαν. Ἀλλὰ δὲν ἦσαν πράγματι ἀπὸ ἡμᾶς, δὲν ὑπῆρξαν ποτὲ γνήσιοι καὶ ἄδολοι Χριστιανοί, διότι ἐὰν ἦσαν ἀπὸ ἡμᾶς, ἀληθινὰ πιστοὶ στὸν Χριστόν, θὰ εἶχαν μείνει μαζή μας. Κιβδηλοι ὅμως καθὼς ἦσαν, ἐξέκοψαν καὶ ἀπεμακρύνθησαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησίαν τοῦ Χριστοῦ, διὰ νὰ φανερωθοῦν ὅτι δὲν ἦσαν ὅλοι τους ἀπὸ ἡμᾶς), βλέπουμε καὶ πάλι νὰ παίρνουν τὸ μέρος τῶν ἐβραιοσιωνιστὼν αὐτοὶ οἱ ''ἀντισυστημικοὶ'' βλάπτοντας τὴν ἀξιοπιστία τῆς Βίβλου (γιὰ νὰ ἔρθει παραφρασμένη στὰ μέτρα τοῦ ἐβραιοσιωνισμοῦ) μὲ τὴν παρακάτω πλαστογραφημένη (ὅπως θὰ ἀποδειχτεῖ στὴ συνέχεια) ἐπιστολὴ τοῦ Πόντιου Πιλάτου:
«Τω εβδόμω και δεκάτω Τιβερίου Καίσαρος, Βασιλέως Ρωμαίων, μονάρχου ανικήτου,
Ολυμπιάδος διακοσιοστής πρώτης, Ηλιάδος ογδόης από κτίσεως κόσμου, κατά τον
ημέτερον μερισμόν των Εβραίων τετράκισχίλια και εκατόν εβδομήκοντα τέσσερα έτη και
καταβολής των Ρωμαίων βασιλείας έτη εβδομήκοντα τρία και από της ελευθερίας της
δουλωσύνης Βαβυλώνος έτη πεντακόσια εβδομήκοντα και καταστροφής του ιερού
βασιλείου έτη εννενήκοντα και επτά, επί υπάτου του λαού των Ρωμαίων Λουκίου Ζιζονίου
και Μάρκου Συννίου και ανθυπάτου του Ιλλιρικού Παλιστέρα, κοινού διοικητού της χώρας
των Ιουδαίων Κουίντου Φλαβίου, επί της διοικήσεως Ιερουσαλήμ ηγεμόνος κρατίστου
Ποντίου Πιλάτου, επιστάτου της Κάτω Γαλιλαίας Ηρώδου του Αντιπάτρου, της άκρας
αρχιερωσύνης Άννα και Καιάφα Αλλιάσου και Ματίλ μεγιστάνων εις τον ναόν, Ραμπάλ
Αμαμπέλ Πιοκτένου εκατόνταρχου υπάτου Ρωμαίων της πόλεως Ιερουσαλήμ Σουμπιμασάξιου Ποπιλίου Ρούφου.
Εγώ Πόντιος Πιλάτος, ηγεμών δια της βασιλείας των Ρωμαίων, επί του Πραιτωρίου της αρχιηγεμονίας, κρίνω και κατακρίνω και καταψηφίζω εις θάνατον σταυρικόν τον Ιησού
λεγόμενον υπό του πλήθους Χριστόν, και από πατρίδος Γαλιλαίας, άνθρωπον στασιώτη
κατά τον Νόμο του Μωσαϊκού και εναντίον του μεγαλοπρεπούς βασιλέως Ρωμαίων
Τιβερίου Καίσαρος και ορίζω και αποφαίνομαι τον θάνατον αυτού σταυρικόν μετά των
άλλων κατά το συνήθες των καταδίκων, επεί συνοίθρησεν αυτός πλήθος ανθρώπων
πλουσίων και φτωχών, ουκ έπαυσε θορύβους εγείρων, ενοχλείν την Ιουδαίαν ποιών
εαυτόν Υιόν Θεού και βασιλέα της Ιερουσαλήμ, απειλών φθοράν της Ιερουσαλήμ και του
Ιερού Ναού, απαρνούμενος τον φόρον του Καίσαρος και τολμήσας εισελθείν μετά βαϊων
θριαμβευτής και πλείστου όχλου ώσπερ τις Ρήξ εντός της πόλεως Ιερουσαλήμ ως τον Ι.
Ναόν και διορίζομεν τον ημέτερον πρώτον εκατόνταρχον Κουϊντον Κορνήλιον περιάξαι
τούτον παρρησία εις την χώραν Ιερουσαλήμ δεδεμένον, μαστιζόμενον και ενδεδυμένον
πορφύραν, εστεφανωμένον ακάνθινω στεφάνω και βαστάζοντα τον ίδιον σταυρόν επί ώμου
αυτού, ίνα ει παράδειγμα τοις άλλοις και πάσι τοις κακοποιοίς μεθ’ ού βούλομαι
συνάγεσθαι δύο ληστάς φονείς και εξέρχεσθαι δια της πύλης Γιαμπαρόλας, της νυν
Αντωνιανής, αναχθήναι δε Αυτόν τον Χριστόν παρρησία επί το όρος των κακούργων
ονόματι Κολβάριον, ούτινος σταυρωθέντος μείναι το σώμα εν τω σταυρώ εις κοινόν
θεώρημα πάντων των κακούργων, και άνω του σταυρού τίτλου τεθήναι γεγραμμένου τρισί
γλώσσας τον ΙΗΣΟΥΣ ΑΛΟΝ Ο ΙΛΗΣ ΙΟΔΑΜ (Εβραϊστί) ΙΗΣΟΥΣ Ο ΝΑΖΩΡΑΙΟΣ
ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΙΟΥΔΑΙΩΝ (Ελληνιστί) ΙΕΖΟΥΣ ΝΑΖΩΡΑΙΟΥΣ ΡΕΞ ΙΟΥΔΑΙΟΡΟΥΜ
(Ρωμαϊστί).
Ορίζομεν ουν μηδένα των ηστινοσούν τάξεις και ποιότητος τομήσαι απερισκέπτως της
τοιαύτην εμποδίσαι δίκην, ως υπ’ εμού ωρισμένην μετά πάσης σεμνότητος εις ποινήν της
αυτομολίας τούτου, Εβραίου όντος κατά τα ψηφίσματα και τους Νόμους της των Ρωμαίων
Βασιλείας.
ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ ΗΜΕΤΕΡΑΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΣ
– Από της φυλής Ισραήλ: Ρωδιέ, Δανιήλ, Ραμπινήλ, Ιονακείν, Μπανικάν, Ροτάμ, Ιουταβέλ και Περκουλάμ.
– Από της Βασιλείας και ηγεμονίας Ρωμαίων: Λούκιος, Σεξτίλιος και Μαξιμίλιος.
– Από των Φαρισσαίων: Μπαρμπάς Συμεών και Μπονέλη.
– Από των υπάτων και δικαστών των Ρωμαίων: Λούκιος, Μπαντάνης, και Μακαρόλας.
– Από της αρχιερωσύνης: Ρωάν, Ιουάδους και Μπουκασόλης.
– Νομικός δημόσιος από των εγκλημάτων των Εβραίων: Μπουτάν».
Ἂν μὲ ἄλλα λόγια γίνει πιστευτὴ ἐτούτη ἡ ἐπιστολὴ ὡς ἀληθινὴ δηλαδὴ ἀπὸ τὸν περισσότερο κόσμο, τότε παύει νὰ πέφτει τὸ φταίξιμο στοὺς ἑβραίους γιὰ τὴ Σταύρωση τοῦ Χριστοῦ ἂν νομίσουμε ὅτι ὁ Πιλάτος ἦταν αὐτὸς ποὺ τὴν ἤθελε τελικὰ καὶ ὑποσυνείδητα βλάπτεται ἡ ἀξιοπιστία τῆς Βίβλου ἅμα πάψει νὰ ἰσχύει τὸ ὅτι δὲν τὴν ἤθελε στὴν πραγματικότητα (λέγοντας τὸ νίπτω τὰς χεῖρας μοῦ κ.λ.π.) καὶ ἐπίσης ἡ προφητεία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης γιὰ τὴ Σταύρωση τοῦ Μεσσία ἢ Χριστοῦ ἀπὸ τοὺς ἑβραίους συμπατριῶτες τοῦ (βλ. Ζάχ. 13,6 Καὶ ἐὰν κανεὶς τὸν ἐρωτήση, ἐκ ποίας αἰτίας ὑπάρχουν αὗται αἱ πληγαὶ εἰς τὰ χέριά σου; Ἐκεῖνος θὰ ἀπαντήση· "τὰς πληγὰς αὐτὰς τὰς ἔλαβα στὸν οἶκον τῶν ἀγαπητῶν μου φίλων καὶ συγγενῶν". 7 "Ρομφαία ἂς ὑψωθῇ ἐναντίον τῶν κακῶν ποιμένων μου καὶ ἐναντίον κάθε κακοῦ συμπολίτου μου, λέγει Κυριος ὁ παντοκράτωρ), ἂν τελικὰ σταυρώθηκε ἀπὸ τὸν Πιλάτο! Συνεπῶς, θὰ μπορεῖ μετὰ νὰ γίνει εὐκολότερα πιστευτὴ ἡ νεοεποχίτικη πλάνη τῶν ἐβραιοσιωνιστὼν γιὰ τὸν Μεσσία ὅπως συνοψίζεται παρακάτω:
Ἡ ἄρνηση τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης καί, κατά συνέπεια, καί τῆς χριστοκεντρικῆς κατανοήσεώς της, ἀνοίγει τόν δρόμο στό νά κατανοεῖται καί νά περιβάλλεται τό Πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ (ἀπογυμνωμένο ἔτσι ἀπό τήν προφητική περί Αὐτοῦ διδασκαλία) ἀπό διάφορες ποικίλες αἱρετικές καί ἄλλες ὁμάδες (νεο-γνωστικές, οὐφολογικές, θεοσοφιστικές, παγανιστικές) μέ τίς πιό παράδοξες θεωρίες καί πλάνες (π.χ. μαθητεία στό…Θιβέτ !). Παράδοση τῆς προφητικῆς σκυτάλης στόν Ἰουδαϊσμό. Τέλος, ἡ χειρότερη συνέπεια τῆς ἀπορρίψεως τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, καί τῆς ἀποσυνδέσεώς της ἀπό τό θεῖο Πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ «ἐπί πάντων Θεοῦ», εἶναι ὅτι ἀνοίγει τόν δρόμο στό νά ἑρμηνευθοῦν οἱ προφητεῖες μέ κέντρο ὄχι τόν ἐλθόντα Μεσσία Ἰησοῦ ἀπό τή Ναζαρέτ, Χριστοκεντρικῶς, ἀλλά μέ βάση τόν ἀναμενόμενο Μεσσία τῶν Ἰουδαίων, καί νά στηριχθεῖ πλήρως ὁ νέος μεσσιανισμός πού θέλει νά ὁδηγήσει στήν κατάργηση τοῦ Χριστιανισμοῦ καί στήν ἀντίληψη ὅτι ὁ Ἰησοῦς δέν ἦταν ὁ ἀναμενόμενος Μεσσίας, ἀλλά περιμένουμε τόν ἑπόμενο…Ἀντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό λάθος εἶναι αὐτό, τήν ἴδια στιγμή πού οἱ παλαιο-διαθηκικές προφητεῖες καθορίζουν μέχρι καί τά ἀκριβῆ ἔτη τῆς δράσεως τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ; (ἡ προφητεία τοῦ Δανιήλ (κεφ. 9,22-30) τῶν 70 ἑβδομάδων, δηλ. 490 ἐτῶν, προερχόμενη ἀπὸ τὸ ἔτος 538 π.Χ., διαγράφει τά γεγονότα ἀπὸ τό ἔτος 450 π.Χ. μέχρι τήν ὁλοκλήρωση τοῦ μεσσιακοῦ ἔργου• αὐτή ἐκπληρώνεται μόνο στόν Ἰησοῦ Χριστό)…(σ.σ. Ιερά Μονή Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου: Απάντηση σε μομφές σχετικώς με τον Χριστιανισμό και τη σχέση του με τον Ελληνισμό, την Παλαιά Διαθήκη και τον Σιωνισμό)
Το χειρόγραφο του Ποντίου Πιλάτου που οδήγησε τον Χριστό στη σταύρωση ΔΕΝ είναι πραγματικό
Πρόσφατα κυκλοφόρησε ξανά άρθρο το οποίο υποστηρίζει πως βρέθηκε το χειρόγραφο που υπέγραψε ο Πόντιος Πιλάτος, διατάσσοντας τη σταύρωση του Ιησού. Ωστόσο ο εν λόγω ισχυρισμός είναι ψευδής.
Παραδείγματα: dogma.gr, newsbomb.gr, voicenews.gr
Στα υπό εξέταση δημοσιεύματα διαβάζουμε τα εξής:
Το συγκλονιστικό αυτό έγγραφο, το οποίο υπέγραψε ο Πόντιος Πιλάτος για την απόφαση της Σταύρωσης του Ιησού Χριστού παρέμεινε μέχρι το 1309 μ..Χ. τελείως άγνωστο, οπότε βρέθηκε στη γνωστή σε όλους σήμερα για τον καταστροφικο σεισμό πόλη (L’Aquila) της Κεντρικής Ιταλίας, κοντά στην οποία έχει ανακαλυφθει η αρχαία ρωμαϊκή πόλη του Αμιτερνο, όπου βρέθηκε το σπίτι του Πόντιου Πιλάτου.
Το συγκεκριμένο έγγραφο που υπογράφειο ο Πόντιος Πιλάτος, το 1381 μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη επί των ημερών του Πατριάρχου Ιερεμίου.Μεταφράστηκε δε από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη Διονύσιο, κατά το έτος 1643.
Η αληθινή προέλευση του εγγράφου
Παραλλαγές του ανωτέρω δημοσιεύματος κυκλοφορούν εδώ και αρκετά χρόνια. Ένα παράδειγμα είναι το παρακάτω:
Επίσης υπάρχει ένα αντίστοιχο δημοσίευμα από το 2009:
To «Ευαγγέλιο» του Νικόδημου
Η υποτιθέμενη επιστολή του Πόντιου Πιλάτου στον αυτοκράτορα Τιβέριο, δεν αναφέρεται πουθενά στη Καινή Διαθήκη. Μια σχετική αναφορά γίνεται στο «ψευδο-ευαγγέλιο» του Νικοδήμου, το οποίο όμως χρονολογείται από το μεσαίωνα. Είναι αλλιώς γνωστό ως «Αcta Pilati» ή «Πράξεις Πιλάτου» και υποτίθεται πως μεταξύ άλλων, περιγράφει τη δίκη και τη Σταύρωση του Χριστού. Ωστόσο, το «απόκρυφο» κείμενο που γράφτηκε το 4ο μΧ αιώνα, είναι ψευδεπίγραφο και δεν γράφτηκε από τον Νικόδημο που ήταν σύγχρονος του Ιησού. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3][πηγή 4]
Τα γράμματα του Πόντιου Πιλάτου
Το βιβλίο “Letters of Pontius Pilate: Written During His Governorship of Judea to His Friend Seneca in Rome” είναι ένα μυθιστόρημα του Άγγλου δημοσιογράφου William Percival Crozier το οποίο γράφτηκε το 1928. Σε αυτό, ο συγγραφέας διηγείται, όπως ο ίδιος ο συγγραφέας φανταζόταν, τα υποτιθέμενα γεγονότα της συνάντησης του Πόντιου Πιλάτου με τον Ιησού. [πηγή]
Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα απόκομμά της εφημερίδας The Manchester Guardian στην οποία το βιβλίο παρουσιάζεται ως μυθιστόρημα:
Μια ακόμη πιθανή πηγή «εμπνεύσεως», μπορεί να είναι το “The Archko Volume” που υποτίθεται πως περιλαμβάνει τη πλήρη αναφορά που έστειλε ο Πιλάτος στο Τιβέριο, σχετικά με τη δίκη και τη Σταύρωση του Ιησού. Ο πρεσβυτεριανός ιερέας W. D. Mahan που το δημοσίευσε το 1879, ισχυρίστηκε ότι πρόκειται για γνήσια κείμενα με προέλευση το Βατικανό. Ωστόσο, διαπιστώθηκε λίγο αργότερα, πως τα κείμενα είναι προϊόν λογοκλοπής από τη σύντομη νουβέλα “Ponce Pilate à Vienne” του Joseph Méry που δημοσιεύθηκε Revue de Paris το 1837.
Το βιβλίο όμως που ταιριάζει περισσότερο με την ιστορία του άρθρου (και ειδικά στο voicenews.gr), είναι το “Thresor admirable, de la sentence prononcée par Ponce Pilate, contre nostre Sauveur Jesus-Christ”.
Πρόκειται για τη πρώτη αναφορά στην υποτιθέμενη ανακάλυψη του παπύρου της Aquila που δημοσιεύθηκε το 1581 στη Λυόν από κάποιον Johann Stratius. Αν και το κείμενο είναι στα γαλλικά, οι ομοιότητες με την ελληνική μετάφραση είναι προφανέστατες:
Σήμερα γνωρίζουμε ωστόσο πως πρόκειται για ψευδοϊστορικό βιβλίο. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3][πηγή 4]
Οι ανωτέρω φαίνεται πως είναι οι μοναδικές πηγές που κάνουν λόγο για επιστολή του Πόντιου Πιλάτου στο Τιβέριο και είναι ελάχιστες, όποτε είναι λογικό να υποθέσουμε πως τα υπό εξέταση δημοσιεύματα σε Ελλάδα και εξωτερικό «εμπνεύστηκαν» τους ισχυρισμούς από τις παραπάνω πηγές.
Χρονικές ασυνέπειες
Στα υπό εξέταση δημοσιεύματα διαβάζουμε πως το χειρόγραφο:
[…] το 1381 μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη επί των ημερών του Πατριάρχου Ιερεμίου. Μεταφράστηκε δε από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη Διονύσιο, κατά το έτος 1643.
Ωστόσο, το 1381, Πατριάρχης ήταν ο Νείλος Κεραμεύς, ενώ το 1643, ο Παρθένιος Ά. [πηγή 1][πηγή 2]
Η μοναδική χειροπιαστή αναφορά για την ιστορικότητα του Ποντίου Πιλάτου, είναι μια πέτρινη στήλη που αναγράφει το όνομά του και βρέθηκε το 1961:
[DIS AUGUSTI]S TIBERIÉUM
[…PO]NTIUS PILATUS
[…PRAEF]ECTUS IUDA[EA]E
[…FECIT D]E[DICAVIT]
Η εικόνα του χειρόγραφου που παρουσιάζεται ως πηγή των ισχυρισμών έχει ιδιαίτερα κακή ανάλυση καθιστώντας την ανάγνωση αδύνατη. Σε αρκετά ιστολόγια αναφέρεται ότι είναι πιστό αντίγραφο. Σε άλλα δημοσιεύματα δεν υπάρχει καμιά αναφορά περί αντιγράφου.
Με μια πιο προσεκτική ματιά στο έγγραφο που παρατίθεται ως απόδειξη, καταλαβαίνουμε ότι είναι γραμμένο σε χαρτί. Δεν υπάρχει ίχνος κιτρινίσματος από την παλαιότητα. Ακόμα και αν δεχτούμε ότι είναι φωτοτυπία του γνήσιου, γιατί λευκό χαρτί την εποχή του Ιησού ως γνωστό δεν υπήρχε, εκείνη την εποχή είχαν διαθέσιμες περγαμηνές τις οποίες τύλιγαν, και δεν τις δίπλωναν στα 4 όπως κάνουμε σήμερα με τις κόλλες Α4. Στο φωτογραφία, φαίνονται καθαρά 2 τσακίσεις που αποτυπώθηκαν στη φωτοτυπία και στο κέντρο λείπει ένα μικρό κομματάκι στην ακμή από τις τσακίσεις του διπλώματος. Άρα δεν είναι αντίγραφο του γνήσιου.
Συμπέρασμα
Με βάση όλα τα διαθέσιμα δεδομένα, οι πληροφορίες που παραθέτουν τα υπό εξέταση δημοσιεύματα έχουν χρονικές ασυνέπειες, τα στοιχεία που δίνουν προέρχονται είτε από μυθιστορήματα ή από πηγές που δεν έχουν σχέση με τους ισχυρισμούς που κάνουν, επομένως η αυθεντικότητα της επιστολής που παρουσιάζουν δεν τεκμηριώνεται και μπορούμε με ασφάλεια να συμπεράνουμε πως πρόκειται για πλαστογραφία.
ΠΗΓΗ: https://www.ellinikahoaxes.gr/2017/04/14/pontius-pilates-letter-to-tiberius-debunked/